magazin
„A meneküléshez nem azt kell biztosan tudni, hogy hová menekül az ember, hanem azt, hogy honnan.” Viktor Pelevin szavaival veszi kezdetét a finn…
továbbhír
Február 15. és 19. között ismét megrendezik a Finn Filmnapokat Budapesten, a Toldi moziban, ahol nagyjáték-, dokumentum- és rövidfilmek várják az…
továbbhír
November 8. és 10. között először érkezik Debrecenbe, az Apolló Moziba a nemzetközi filmfesztiválok nyertes filmjeivel a Finn Filmnapok, a Finnagora…
továbbhír
Az idei Finn Filmnapokat február 16. és 20. között rendezik meg Budapesten, a Toldi Moziban. 2022-ben két alkotást a Távmozi nevű platformon is…
továbbhír
Tizedik alkalommal rendezik meg a Finn Filmnapokat, a vetítéseket azonban idén online, a Távmoziban láthatja a közönség február 3. és 10. között.
továbbhír
Február 5. és 9. között, kilencedik alkalommal rendezik meg a Finn Filmnapokat, ahol a tavalyi évhez hasonlóan ígéretes fiatal filmes tehetségek is…
továbbhír
Február elején ismét megrendezik a Finn Filmnapokat a Toldi Moziban. Az idei filmes kínálat témái között a bevándorlás, a kamaszszerelem, a…
továbbhír
2019. február 6-10. között, immáron nyolcadik alkalommal nyerhetünk betekintést a finn filmes kultúra legjavába, a Finn Intézet (FinnAgora)…
továbbhír
2018. február 7-11. között hetedik alkalommal látogatható a Finn Intézet (FinnAgora) szervezésében a Finn Filmnapok a budapesti Toldi moziban. A…
továbbhír
2017. február 8-12. között hatodik alkalommal jelentkezik a Finn Filmnapok a Toldi moziban. Az eseményen öt, nemzetközileg is elismert és díjazott…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié